Karatay Diyeti Örnek Menü
Tüm dünyada yaşayan insanlar aynı yiyecekleri, aynı yaşam tarzını ve aynı havayı solumadıkları için yapacakları diyet programları çok sağlıklı olmamaktadır. Bu gibi durumun içerisinde olan ülkemiz insanı için hazırlamış olduğu diyet programları ile son derece başarılı sonuçlar alan Prof. Dr. Canan Karatay, diyet programlarını insanların yaşadıkları bölgelere göre bile değişebileceğini vurgulamaktadır. Bu sebeple uyguladığı ve uygulattığı tüm diyet programlarını, ülkemizde bulunan insanların yaşadıkları coğrafya'ya göre diyet programları hazırlamaktadır. Sağlıklı bir şekilde yaşamına devam etmek ve fazla kilolarından kurtulmak isteyenler için alanında uzman olan Karatay hocanın örnek 5 günlük diyetini sizlere sunmaktayız.

Pazartesi:

Kahvaltı: Genellikle saat 08.00-09.00 arasında yapılması tavsiye edilirken,
  • İki adet suda haşlanmış yumurta
  • 10 adeti geçmeyecek şekilde tuzu alınarak yıkanmış zeytin
  • Kirbit kutusu kadar beyaz peynir
  • Şekersiz bitki çayı
  • Ekmek yerine yeni kırılmış ceviz
Öğle Yemeği:
  • Mevsim salatası(Her döneme göre farklılık gösteren yeşilliklerden hazırlanmış)
  • Tuzsuz ayran
  • Limitsiz olarak tüketilebilecek şekersiz bitki çayları
Akşam Yemeği:
  • Balık ile birlikte hazırlanmış olan boş yeşillikli mevsim salata
 

Salı:

Kahvaltı:
  • İki adet suda haşlanmış yumurta
  • 10 adeti geçmeyecek şekilde tuzu alınarak yıkanmış zeytin
  • ·         Kirbit kutusu kadar beyaz peynir
  • ·         3-4 adet çarliston biber ve 5-6 adet minik domates
  • ·         Bir bardak süt
  • ·         Ekmek yerine fındık
Öğlen:
  • ·         Zeytin yağlı barbunya veya isteğe bağlı olarak sebzeli et yemeği
  • ·         Şekersiz çay veya onun yerine Türk kahvesi
Akşam:
  • ·         Balık ızgara
  • ·         Kibrit kutusu kadar tahin helva
  • ·         Mevsim salata
 

Çarşamba:

Kahvaltı:
  • İki adet suda haşlanmış yumurta
  • 10 adeti geçmeyecek şekilde tuzu alınarak yıkanmış zeytin
  • ·         Kirbit kutusu kadar beyaz peynir
  • ·         3-4 adet çarliston biber ve 5-6 adet minik domates
  • ·         Yeşil Çay
  • ·         Ekmek yerine Antep Fıstığı
Öğlen:
  • ·         Bir tabak zeytinyağlı taze yeşil fasulye
  • ·         3-4 adet ızgara köfte
  • ·         Yoğurt
Akşam:
  • ·         3-4 kalem kuzu pirzola(Farklılık istenirse avuç içi kadar bonfile)
  • ·         Zeytinyağlı mevsim salata
 

Perşembe:

Kahvaltı:
  • ·         İki adet yumurta ile pişirilmiş olan peynirli omlet
  • ·         Kibrit kutusu kadar beyaz peynir
  • ·         1-2 çarliston yeşilbiber
  • ·         Yeşil çay
  • ·         Ekmek yerine badem
Öğlen:
  • ·         Dana bonfile
  • ·         5-6 adet minik domates
  • ·         Yoğurt ve bol su
Akşam:
  • ·         Balık ızgara
  • ·         Kuru soğan, turp ve roka
 

Cuma:

Kahvaltı:
  • ·         İki adet yumurta ile birlikte tereyağında pişirilmiş peynirli omlet
  • ·         Yeşil çay
  • ·         Kibrit kutusu kadar beyaz peynir
  • ·         Tuzsuz fıstık
Öğlen:
  • ·         Şiş kebap
  • ·         Taze yeşilbiber, domates, turp ve maydanoz
Akşam:
  • ·         3-4 adet kalem kuzu pirzola
  • ·         Mevsim salata
 

Ayrıca haftanın tüm günlerinde ara öğün olarak elma ve yoğurt yenilmesi tavsiye edilmektedir.





Bu Konudaki Yorumlar
alev eroglu - 2014-08-19 16:23:52
segilerimle selamlar ben alev siz int. gördüm cok hosuma giti vede her kadin gibi benimde fazlaligim var kac defa doktora gitim saglikli oldugumu söylüyorlar yaniz d vitamini eksiyim var kilo vermek istiyorum vede sizin vermis oldugunuz menüyü uyguluyorum yaniz ben aksamlari yaniz birkase yogurt yiyorum bana yetiyor gibi geliyor ben sekerle hic ilgisi olmayan bir sahisim yani seker kulanmam yaniz kahvemi sütsüz icemiyorum benim sorum vermis oldugunuz menüyü aynisinimi yemem lazim ben calisan bir bayanim mesleyimde asciyim almanyada günde 10 /12saat kadar calisiyorum devamli hareket icerisindeyim genede fazla kilo atamiyorum tuz hicmi olmiyacak meslegim nedeniyle is yerinde yemekleri tatmam lazim simdi sizin sayfanizi takip etikten sonra tatip yutmuyorum bir zarar verirmi en önemlisi aksam yogurt yemem yanismi beni bilgilendirirseniz cok sevinirim gerci cok olmadi sizi taniyali yinede cok sevdim vede cok güzel seyler veriyorsunuz size tesekür ederim benim boyum 155 kilom 75 inanin utanarak yazdim bunuda belirteyim ben son 5 senede bu kiloya geldim yasim 52 adeten kesildikten sonra kilo aldim daha önce 55 ile 57 kilodaydim onun icin cok zoruma gidiyor cevabiniz icin simdiden size tesekür ederim.Saygilarimla alev
Yorum Yap
Yorum Yap
Adınız & Soyadınız:

Email:

Yorumunuz

Güvenlik Kodu
(Sol tarafa diyet yazın)

Güvenlik Kodu